کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم

برگزيده ها

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

مشاهده

کارگاه ایمنی در برابر زلزله

مشاهده

ایستگاه صلواتی برنامه بانوی آسمانی

مشاهده

بازدید از مرکز توانبخشی بقیه الله

مشاهده

اتوبوس سلامت در دانشگاه

مشاهده

انتخابات شورای مرکزی کانون هلال احمر دانشگاه قم

مشاهده

جلسه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر

مشاهده

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

دوره فن ورزی داروخانه

حضور اعضای کانون دانشگاه قم در طرح رویش سبز هلال مهربانی...

ماهنامه ماه نو

نشریه ماه نو شماره 59

مشاهده
معرفي کتاب

کتاب اول کانون های دانشجویی

مشاهده
آخرين نظرات
مرورگر پيشنهادي

سامانه جامع عضويت سازمان جوانان هلال احمر

شبکه اجتماعي ماه نو

جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران

سازمان جوانان جمعيت هلال احمر

معاونت جوانان استان قم

مرکز آموزش مجازي سازمان جوانان هلال احمر

وب سايت سفر سالم

نظرات

با هدف توانمندسازی تیم سحر در امداد رسانی روانشناختی به افراد آسیب ‏پذیر در حوادث، کارگاه آموزشی تخصصی انعطاف پذیری روانشناختی در بلایا و سوانح در قم برگزار شد.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با بیان اینکه بروز حوادث، بلایا و سوانح در کشور لزوم توجه جدی به مدیریت کارآمد بحران و خدمت‌رسانی بهتر و مؤثرتر به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی را ضروری می‌نماید اظهار کرد: آشنایی با خدمات مختلف حمایت روانی به آسیب ‏دیدگان در بلایا و سوانح و کسب مهارت های لازم اعضای تیم های سحر از اهم وظایف هلال احمر است.

وی با بیان اینکه حوادث احتمالی ضرورت آمادگی تیم های مداخلات روانی و اجتماعی و بازآموزیبا هدف بازدهی مناسب در زمان وقوع حوادث را بیشتر گوشزد می‌کند، افزود: برگزاری این کارگاه‏ ها با هدف توانمندسازی اعضاء این تیم ها باعث می شود در صورت وقوع بلایا و پیش از بروز حوادث غیر مترقبه، فضای امدادرسانی از لحاظ روحی و روانی به شکلی کارآمد، برای افراد آسیب‏ دیده و امدادگران فراهم شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در ادامه بیان کرد: در همین راستا اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی انعطاف پذیری روانشناختی در بلایا و سوانح کردیم و این کارگاه با هدف آگاه‏ سازی هر چه بیشتر تیم حمایت روانی (سحر) استان و ایجاد انگیزه در بین اعضا و همچنین به منظور جذب افراد در تیم‏های تخصصی‌تر و کاهش اثرات روحی و روانی ناشی از حوادث طبیعی از طریق مداخلات اجتماعی، برگزار شد.

مصباحی تصریح کرد: کارگاه مذکور با حضور جمعی از اعضای تیم های حمایت روانی استان  و یکی از مدرسین مجرب و با سابقه در امر حمایت روانی کشور برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه مباحثی همچون افکار ذهنی افراد،‌ واکنش‏های روانشناختی نسبت به بلایا، چگونکی ایجاد آرامش و پذیرفتن واقعیات در بروز وقایع ناگوار،‌ بازی درمانی و روش ‏های استفاده از آن در حمایت روانی و اهمیت بهره مندی از آموزش ها در سوانح مطرح شد.

گفتنی است، این کارگاه آموزشی به جهت تنوع موضوع و بحث‌های ارائه شده به روز و همچنین اجرای عملی مباحث آموزشی مورد توجه و رضایت اعضای حاضر در کارگاه قرار گرفت.

  • دبیر کانون

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی