کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم

برگزيده ها

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

مشاهده

کارگاه ایمنی در برابر زلزله

مشاهده

ایستگاه صلواتی برنامه بانوی آسمانی

مشاهده

بازدید از مرکز توانبخشی بقیه الله

مشاهده

اتوبوس سلامت در دانشگاه

مشاهده

انتخابات شورای مرکزی کانون هلال احمر دانشگاه قم

مشاهده

جلسه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر

مشاهده

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

دوره فن ورزی داروخانه

حضور اعضای کانون دانشگاه قم در طرح رویش سبز هلال مهربانی...

ماهنامه ماه نو

نشریه ماه نو شماره 59

مشاهده
معرفي کتاب

کتاب اول کانون های دانشجویی

مشاهده
آخرين نظرات
مرورگر پيشنهادي

سامانه جامع عضويت سازمان جوانان هلال احمر

شبکه اجتماعي ماه نو

جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران

سازمان جوانان جمعيت هلال احمر

معاونت جوانان استان قم

مرکز آموزش مجازي سازمان جوانان هلال احمر

وب سايت سفر سالم

نظرات

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری کارگاه آموزشی مقدماتی اصول بنیادین نهضت صلیب سرخ و هلال احمر با حضور 100 نفر از دبیران و اعضای فعال کانون ها با عنوان "مروجین بشردوستی" خبر داد.به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمد مصباحی با اشاره به اهمیت آموزش و آگاهی بخشی داوطلبان جوان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: نخستین کارگاه آموزشی "مروجین بشردوستی" شامل  آموزش مقدماتی اصول بنیادین نهضت صلیب سرخ و هلال احمر با هدف نهادینه سازی اصول هفتگانه با همکاری سازمان جوانان در قم برگزار شد.

وی با بیان اینکه این کارگاه یک روزه با حضور یکصد نفر از دبیران و سرشاخه های اصلی کانون ها در مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم و با تدریس کارشناس سازمان جوانان برگزار شد افزود: آموزش، یکی از ارکان اصلی در برنامه ریزی های معاونت امور جوانان است و با برگزاری کلاس ها و دوره ها تلاش داریم ضمن ارتقا آگاهی های اعضای جوان، ارزش های اصول بنیادین را مورد توجه ویژه دهیم.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: پس از برگزاری موفق این دوره ی مقدماتی قصد داریم با برگزاری مصاحبه حضوری تعدادی از اعضای حاضر در این کارگاه را انتخاب کرده و به ترتیب دو دوره تکمیلی و تخصصی "مروجین بشردوستی" را برای منتخبین برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در پایان دوره های آموزشی به اعضایی که در تمام کارگاه های برگزار شده موفق به کسب بالاترین امتیازات شده باشند گواهینامه مربیگری تعلق می گیرد ابراز کرد: از آنجا که هدف از برگزاری این دوره، تربیت مروجین بشردوست و مبلغین جذب، از میان اعضای منتخب و فعال در کانون هاست، امیدواریم خروجی برگزاری این دوره ها نهایتا منجر به جذب حداکثری اعضای جدید برای حضور داوطلبانه در فعالیت های جمعیت هلال احمر شود.

باید ارزش های اصول هفتگانه در جوانان عضو هلال احمر نهادینه شود

کارشناس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مدرس کارگاه آموزشی این دوره اظهار کرد: سالهاست اعضای قدیمی هلال احمر با اصول بنیادین آشنا شده اند، اما آگاهی از ارزش های این اصول، باعث ایجاد انگیزه در اعضای فعال و جذب اعضای جدید خواهد شد.

نادر گلستانی افزود: در این کارگاه یک روزه اعضا فقط با مبانی، اهداف و اصول نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آشنا شدند و برای کسب مهارت باید دوره های آموزشی ادامه یابد.

کارشناس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با پیشرو خواندن معاونت امور جوانان استان قم در اکثر برنامه های کشور ابراز امیدواری کرد: آغاز این کارگاه های آموزشی از شهر قم باعث ایجاد انگیزه آموزش در سایر استان های کشور برای افزایش مهارت های داوطلبی جوانان شود.

گلستانی با اشاره به اهمیت آگاهی و مهارت یابی اعضا نسبت به ارزش های اصول هفتگانه تصریح کرد: تبیین استراتژی 2020 و YES (جوانان به عنوان مداخله گر) یکی از مهمترین بخش های اموزش است و جوانان ضمن دریافت این آموزش ها باید در تصمیم گیری ها نقش موثری داشته باشند و به عنوان جوانان مطالبه گر خود را به عنوان مدیران آینده مطرح کنند.

وی با تاکید به اهمیت مبحث آموزش و آشنایی اعضای داوطلب با ارزش های اصول، بیان کرد: توسعه فعالیت های بشردوستانه در گرو  آگاهی جوانان با این ارزش های اصول هفتگانه نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر می باشد که اگر دقیقتر مورد بررسی قرار بگیرد خواهیم دید این ارزش ها کاملا منطبق و برگرفته از دین مبین اسلام می باشد.

کارشناس و مدرس اصول بشردوستانه با اشاره به اهمیت نقش ارتباط مستمر و موثر در میان اعضای هلال احمر تصریح کرد: در شبکه اجتماعی ماه نو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، گروه هایی را با هدف پاسخگویی به سوالات اعضا ایجاد کرده ایم که در آنجا ضمن ارائه آموزش های مجازی و تعاریف ارزش های اصول به کابران عضو شبکه، تلاش می کنیم به پرسش های اعضا برای دستیابی به مهارت ها، به صورت آنلاین پاسخ بدهیم.

  • دبیر کانون

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی