کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم

برگزيده ها

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

مشاهده

کارگاه ایمنی در برابر زلزله

مشاهده

ایستگاه صلواتی برنامه بانوی آسمانی

مشاهده

بازدید از مرکز توانبخشی بقیه الله

مشاهده

اتوبوس سلامت در دانشگاه

مشاهده

انتخابات شورای مرکزی کانون هلال احمر دانشگاه قم

مشاهده

جلسه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر

مشاهده

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

دوره فن ورزی داروخانه

حضور اعضای کانون دانشگاه قم در طرح رویش سبز هلال مهربانی...

ماهنامه ماه نو

نشریه ماه نو شماره 59

مشاهده
معرفي کتاب

کتاب اول کانون های دانشجویی

مشاهده
آخرين نظرات
مرورگر پيشنهادي

سامانه جامع عضويت سازمان جوانان هلال احمر

شبکه اجتماعي ماه نو

جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران

سازمان جوانان جمعيت هلال احمر

معاونت جوانان استان قم

مرکز آموزش مجازي سازمان جوانان هلال احمر

وب سايت سفر سالم

نظرات

رییس سازمان جوانان هلال احمر در مراسم اختتامیه هم اندیشی دبیران کانون های دانشجویی سراسر کشور مطرح کرد: به برنامه های خلاقانه کانون ها بودجه جداگانه تعلق می گیرد/ ایده راه اندازی کرسی اندیشه های بشردوستی در دانشگاه ها دکتر وحید قبادی دانا در مراسم اختتامیه هم اندیشی دوره برادران دبیران کانون های دانشجویی سراسر کشور گفت: در سال آینده به کانون های دانشجویی که ایده های خلاقانه دارند و ایده های آنها منجر به طرح و برنامه شود بودجه جداگانه تعلق می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر؛ دکتر وحید قبادی دانا ضمن استماع جمع بندی موارد کارگروه های بررسی موانع و چالش های فعالیت کانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه ها که توسط نماینده دبیران منتخب کانون های دانشجویی سراسر کشور ارائه شد، با اشاره به اهمیت ارائه طرح های خلاقانه از سوی کانون های دانشجویی گفت: در سال ۹۴ زمینه پذیرش ۳۰۰ ایده از سوی کانون ها وجود دارد و برای تحقق آن ها بودجه مستقیم بین ۱ تا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته می شود. این مبالغ برای اجرای طرح در کانون های دانشجویی مستقیم به استان ها پرداخت می شود و پس از آن مالکیت معنوی طرح به اعضای کانون ها داده می شود.

وی افزود: زمان مشخص برای ارسال طرح های عملیاتی خلاقانه در چهارچوب اهداف چهارگانه هلال احمر از سوی معاونت دانشجویی و جوانان تعیین می شود و از این طریق کانون های فعال نیز تعیین می شوند. با این کار تمام کار به کانون ها داده می شود و باید طرح بدهید، طرح را به برنامه تبدیل کنید و برنامه را اجرا کنید.

دکتر قبادی دانا در ادامه گفت: با انجام این کار کانون ها فعال می شوند و کانون هایی که فعالیت بهتری دارند برای ارسال تجهیزات و امکانات تا پایان سال جاری و سال آینده در اولویت قرار می گیرند.

 

ایده راه اندازی کرسی اندیشه های بشردوستی در دانشگاه ها

وی در ادامه به تشکیل مجمع دبیران کانون های دانشجویی به عنوان راه نظام مند دستیابی به کانون های فعال یاد کرد و گفت: با تشکیل مجمع دبیران منتخب کانون های دانشجویی، استان هایی که در این خصوص درست عمل نکرده اند شناخته می شوند.

دکتر قبادی دانا همچنین به ایده ایجاد کرسی های بشردوستی اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود این کرسی ها را بتوانیم با تاکید بر اصول و اهداف جمعیت و نه پرداختن به حواشی در دانشگاه ها ایجاد کنیم.

 

عامل ارتقا تفکر و افزایش توانمندی جمعیت در حال و آینده جوانان هستند

دکتر قبادی دانا همچنین از دبیران کانون های دانشجویی خواست تا در ارائه طرح ها و اجرای آنها از مشارکت دانشجویان و دیگر مسئولان دانشگاه نیز بهره جویند.

رییس سازمان جوانان هلال احمر در این نشست خطاب به دبیران حاضر گفت: عامل ارتقا تفکر و افزایش توانمندی جمعیت در حال و آینده شما هستید. کار شما در جمعیت هلال احمر و حضور شما به اعتقاد من یکی از ارزشمندترین فعالیت هاست چرا که فارغ از رنگ و نژاد، ملیت و قومیت و هر آنچه به انسان و ماهو انسان مربوط می شود، خدمت می رسانید.

دکتر قبادی دانا با اشاره به اهمیت توجه به مقدسات در انجام امور بشردوستانه افزود: کار بشردوستانه شما وقتی ارزشمندتر می شود که مبنا و انگیزه شما برای انجام این امور خدا باشد و خدامحوری و انسان محوری توامان مدنظر قرار گرفته شود.

وی افزود: در دنیا و جوامعی که محور خود انسان است و هرکسی به خودش تنها فکر می کند شما علاوه بر خود به دیگری هم فکر می کنید و این نقش شما را نسبت به سایر جوانان برجسته تر می کند.

دکتر قبادی دانا با اشاره به اهمیت فعالیتی که جوانان عضو جمعیت هلال احمر انجام می دهند، اظهار کرد: حضور در هلال احمر و فعالیت در آن نعمتی است که نصیب هر کسی نمی شود و باید قدردان و شاکر خداوند متعال باشیم.

 

کانون های هلال احمر در ایفای نقش در دانشگاه ها بی نظیر و پراقبال هستند

وی در ادامه به نقش بی نظیر جمعیت هلال احمر در دانشگاه اشاره کرد و گفت: در دانشگاه هیچ مجموعه و تشکلی نظیر هلال احمر که از حیث اصول و اهداف بشردوستانه برخوردار باشد، فعالیت ندارد و یک مزیت کار شما این است که موازی کاری انجام نمی دهید.

دکتر قبادی دانا از کانون های دانشجویی هلال احمر به عنوان یکی از پراقبال ترین تشکل های داخل دانشگاه یاد کرد و در این باره توضیح داد: کانون های دانشجویی ما فضایی غیر سیاسی، بی طرف، بی غرض و بدون جابنداری دارند و به همین خاطر اقبال بیشتری برای عضویت در این کانون ها وجود دارد.

وی در ادامه گفت: وقتی لباس هلال احمر را می پوشیم باید برای آن حرمت ویژه قائل شویم و باید بیش از پیش مراقب رفتار و خلقیات خود باشیم.

دکتر قبادی دانا افزود: چیزی که در وهله اول برای عضو هلال احمر اهمیت دارد و انگیزه کمک به دیگران را در شخص و دیگران ایجاد می کند، اخلاق است و براین اساس باید خدا را ناظر بر فعالیت های خود ببینیم.

وی افزود: وقتی هیچ کسی جز خدا ناظر بر اعمال انسان نیست، آنگاه انسان با ایمان است که بر اخلاق و انساندوستی پا فشاری می کند و به همین منظور جوان دانشجوی عضو سازمان جوانان هلال احمر باید به عنوان بهترین جوان شناخته شود.

دکتر قبادی دانا افزود: باید تلاش کنید تا مجمع دبیران کانون های دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر تشکیل شود. این مجمع عصاره منتخبین کانون های دانشجویی در سراسر کشور است.

 

کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر باید کانون صلح و دوستی و تفاهم باشند

دکتر قبادی دانا همچنین از اعضای منتخب کانون های دانشجویی سراسر کشور خواست تا در دانشگاه های خود مطالبه گری داشته باشند و در این باره اظهار کرد: توافق نامه با وزارت خانه های بهداشت، علوم و دانشگاه آزاد امضا شده است و دبیران کانون ها می توانند تفاهم نامه را به معاون دانشجویی و فرهنگی خود نشان دهند و از مفاد موجود در این تفاهم نامه بهره ببرند.

وی همچنین از حضور مسئولان فرهنگی وزارت خانه های بهداشت و علوم و دانشگاه آزاد در این نشست هم اندیشی به عنوان یک فرصت برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر در سطح دانشگاه یاد کرد و از جوانان خواست از این فرصت بهره کافی را ببرند و به مسئولان فرهنگی دانشگاه جدیت خود را نشان بدهند.

وی در ادامه از اعضای کانون های دانشجویی خواست تا با افزایش ظرفیت فکری، معنوی و اخلاقی در بین جوانان بتوانند افرادی نمونه اخلاقی و فکری در دانشگاه های سراسر کشور باشند و الگوی دانشجویان دیگر شوند.

دکتر قبادی دانا افزود: کانون های دانشجویی جمعیت هلال احمر باید کانون صلح و دوستی و تفاهم باشند و محفلی برای ریش سفیدی و دوستی در دانشگاه ها شناخته شوند.

وی افزود: اتاق کانون دانشجویی باید امن ترین فضا در دانشگاه و محبوب ترین باشد تا همه دانشجویان برای حضور در فعالیت ها علاقه مندانه شرکت کنند.

دکتر قبادی دانا همچنین با اشاره به اهمیت حضور کانون های دانشجویی و تاثیر گذاری این کانون ها در سطح اعضای جمعیت و پرسنل اظهار کرد: اگر هر فعالیتی در سازمان جوانان در کانون های مختلف بخواهد به شایستگی انجام شود و بالاتر از این اگر بخواهیم شاهد ارتقای سطح اعضا و پرسنل جمعیت هلال احمر باشیم این ارتقا و پیشرفت توسط کانون های دانشجویی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اساسنامه هدف سازمان جلب مشارکت موثر جوانان است و شما باید در برنامه ریزی فعالیت های جوانان در استان ها حضور موثر داشته باشید و در سیاست گذاری، در برنامه ریزی، در اجرا، ارزیابی و نظارت ایفای نقش کنید تا کار به بلوغ کافی برسد.

 

پاسخ به پرسش های دبیران کانون ها

دکتر قبادی دانا در ادامه در پاسخ به سوالات اعضا در خصوص تامین خدمات رفاهی برای دانشجویان و اعضا سازمان گفت: در زمینه تامین خدمات رفاهی ابتدا باید سامانه عضویت شکل بگیرد و در ادامه با صدور کارتهای معنی دار، مفهوم دار و ایجاد نظام رتبه بندی می توان خدمات رفاهی به طرق مختلف عرضه کرد که این کار در دست اقدام است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره حضور اتباع خارجی در کانون ها گفت: حضور اتباع خارجی مانعی ندارد و با توجه به اصل بی غرضی و بی طرفی هر انسانی با هر نژاد، رنگ و آیینی می تواند در کانون های هلال احمر فعالیت کند.

قبادی دانا در خصوص ضمانت اجرایی برای انجام فعالیت کانون ها نیز توضیح داد: ضمانت اجرایی وقتی حاصل می شود که مطالبه گری به طور نظام مند انجام شود. اگر ساختار و نظامی به نام مجمع دبیران کانون ها شکل بگیرد، اولا در استان ها می توانید به عنوان منتخبین از معاونین امور جوانان مطالبه گری کنید و سپس می توانید از رییس سازمان جوانان هلال احمر نیز مطالبه گری داشته باشید.

وی در خصوص طریقه اطلاع رسانی به دانشجویان نیز خاطرنشان کرد: سایت سازمان جوانان خیلی به روز است و تمام اخبار و برنامه ها در آن به سرعت قرار می گیرد و برای اطلاع رسانی دانشجویان می توانند از این سایت بهره ببرند.

دکتر قبادی دانا همچنین در خصوص قدیمی بودن آیین نامه کانون ها از دانشجویان خواست تا با تشکیل مجمع دبیران کانون ها به بازنگری آیین نامه بپردازند.

وی با اشاره به پرسش دیگری درباره ایجاد ستاد نخبگان در بین کانون های دانشجویی گفت: نیازی به تشکیل این ستاد نیست و کانون نخبگان خود شما هستید ما مشارکت موثر شما را می خواهیم و شما هم باید تاثیرگذاری خود را نشان بدهید.

دکتر قبادی دانا همچنین از ایده استفاده از دانشجویان مسلط به زبان انگلیسی در برنامه ها تقدیر کرد و در این باره گفت: یکی از برنامه های سازمان جوانان هلال احمر حضور موثر در فعالیت های بین المللی است و در این برنامه ها از جوانان مسلط به زبان انگلیسی بهره می بریم. در این زمینه در اسفند ماه نشست بررسی نقش جوانان در سلامت و بلایا در تهران با حضور جوانان سی کشور برگزار می شود. همچنین زمینه فعالیت های بشردوستی در کشورهای آفریقایی همانند کنیا و زیمباوه و کشورهای دیگر همچون تاجیکستان و افغانستان را می توان فراهم کرد.

  • دبیر کانون

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی