کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم

برگزيده ها

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

مشاهده

کارگاه ایمنی در برابر زلزله

مشاهده

ایستگاه صلواتی برنامه بانوی آسمانی

مشاهده

بازدید از مرکز توانبخشی بقیه الله

مشاهده

اتوبوس سلامت در دانشگاه

مشاهده

انتخابات شورای مرکزی کانون هلال احمر دانشگاه قم

مشاهده

جلسه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر

مشاهده

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

دوره فن ورزی داروخانه

حضور اعضای کانون دانشگاه قم در طرح رویش سبز هلال مهربانی...

ماهنامه ماه نو

نشریه ماه نو شماره 59

مشاهده
معرفي کتاب

کتاب اول کانون های دانشجویی

مشاهده
آخرين نظرات
مرورگر پيشنهادي

سامانه جامع عضويت سازمان جوانان هلال احمر

شبکه اجتماعي ماه نو

جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران

سازمان جوانان جمعيت هلال احمر

معاونت جوانان استان قم

مرکز آموزش مجازي سازمان جوانان هلال احمر

وب سايت سفر سالم

نظرات

برای نخستین بار سه نفر از مدیران کل فرهنگی وزارت خانه های بهداشت و وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد در بین دبیران کانون های دانشجویی هلال احمر حضور یافتند و در خصوص چالش ها و راهکارهای فعالیت های کانون های دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر به بحث و گفتگو پرداختند.به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر این حضور که مورد استقبال دبیران کانون های دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر واقع شد، تعدادی از دبیران به بیان نقطه نظرات خود در زمینه فعالیت های فرهنگی در دانشگاه های استان خود پرداختند.سپس مدیران کل امور فرهنگی وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد در زمینه مسایل و راهکارهای فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها مطالبی را بیان کردند.


کانون های دانشجویی هلال احمر مهمترین کانون های اجتماعی دانشگاه هاهستند

دکتر حسین میرزایی مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر قرار باشد غیر از هلال احمر تشکل موجه و مشروعی در زمینه فعالیت های بشردوستانه فعالیت کند، چنین تشکلی در کشور وجود ندارد و از این نظر کانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه ها اهمیت ویژه پیدا می کنند.

با اشاره به اهمیت فعالیت های بشردوستانه گفت: ماموریت فعالیت های بشردوستانه، عام المنفعه و انسان دوستانه که در کشور برعهده جمعیت هلال احمر است ظرفیت بزرگی را برای کشور ایجاد می کند.

دکتر میرزایی از جوانان عضو کانون ها خواست تا بیش از پیش در حوزه فعالیت های بشردوستانه فعالیت کنند و در این باره اظهار کرد: جمعیت هلال احمر باید علاوه بر سایر فعالیت های خود، تاکید بر فعالیت های انسان دوستی نیز داشته باشد.
کانون های دانشجویی هلال احمر کانون هایی برای ایجاد فضای صلح و گفتگو در دانشگاه هستند

سپس دکتر حسام الدین علامه مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت از کانون های دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر به عنوان بهترین جایگاه به منظور ظرفیت سازی و ایجاد فضای صلح و گفتگو در دانشگاه یاد کرد.

گفت: دانشجویان عضو هلال احمر می توانند هر کجا فضای صلح و دوستی و ادب خدشه دار شده است پیش قدم باشند.

وی در این باره توضیح داد: در این خصوص دانشجویان عضو کانون ها باید در خصوص رابطه دانشجو با استاد و فضای دانشگاه که احساس می شود از اخلاق مداری، دوستی، ادب و احترام به مقام علم فاصله گرفته فعالیت داشته باشند.

دکتر علامه در ادامه گفت: باید نقاط ضعف موجود را پیدا کنید و حتی در مقام مشاوره استاد، مسئولان دانشگاه و سایر دانشجویان را به حوزه اخلاق بشردوستانه دعوت کنید.
تاثیرگذاری فعالیت های داوطلبانه کانون های دانشجویی بر فرهنگ عمومی جامعه
همچنین دکتر غلامحسین محمدی مدیر کل فوق برنامه فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، در اختتامیه نشست هم اندیشی کانون های دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر از حضور جوانان هلال احمر در کانون های دانشجویی دانشگاه ها به عنوان تاثیر گذاران بر فرهنگ عمومی جامعه یاد کرد.

گفت: متاسفانه در کشور ما افرادی که بدون چشم داشت فعالیت کنند کم هستند. فعالیت های شما برای جامعه ما از هر نظر غنیمت است و از شما ممنونیم. امیدواریم با وجود افرادی مثل شما به موفقیت هایی دست پیدا کنیم تا جامعه از معضلات رهایی یابد.

وی در خصوص اهمیت فعالیت های کانونی در سطح دانشگاه افزود: دانشگاه محور و هسته اصلی مشارکت اجتماعی در جامعه است. توانمند سازی اخلاقی و معنوی با توسعه فعالیت های معنوی و اجتماعی که در جمعیت هلال احمر وجود دارد، در دانشگاه آزاد تحت عنوان کانون انجام می شود و این کانون ها نمونه ای از الگوی مشارکت اجتماعی هستند.

دکتر محمدی همچنین به کمرنگ بودن فعالیت های فرهنگی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در گذشته متاسفانه در دانشگاه آزاد نگاه به فعالیت های کانونی کمرنگ بوده زیرا بیشتر نگاه عمرانی وجود داشته است و باعث شده از مسائل فرهنگی کمی عقب بیافتد.

  • دبیر کانون

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی