کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه قم

برگزيده ها

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

مشاهده

کارگاه ایمنی در برابر زلزله

مشاهده

ایستگاه صلواتی برنامه بانوی آسمانی

مشاهده

بازدید از مرکز توانبخشی بقیه الله

مشاهده

اتوبوس سلامت در دانشگاه

مشاهده

انتخابات شورای مرکزی کانون هلال احمر دانشگاه قم

مشاهده

جلسه آشنایی با نهضت صلیب سرخ و هلال احمر

مشاهده

مشخص کردن محل های ایمن و غیر ایمن

دوره فن ورزی داروخانه

حضور اعضای کانون دانشگاه قم در طرح رویش سبز هلال مهربانی...

ماهنامه ماه نو

نشریه ماه نو شماره 59

مشاهده
معرفي کتاب

کتاب اول کانون های دانشجویی

مشاهده
آخرين نظرات
مرورگر پيشنهادي

سامانه جامع عضويت سازمان جوانان هلال احمر

شبکه اجتماعي ماه نو

جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران

سازمان جوانان جمعيت هلال احمر

معاونت جوانان استان قم

مرکز آموزش مجازي سازمان جوانان هلال احمر

وب سايت سفر سالم

نظرات

رئیس جمهور درهمایش انسان مهربان، دنیای آرام در جمع خانواده هلال احمر، گفت: سازمان جوانان هلال احمر در کشور سازمان بسیار مهمی است و در صورتی که نیاز به کمک داشته باشید، آماده ایم تا این سازمان توسعه پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جوانان هلال احمر؛ دکتر حسن روحانی امروز در همایش انسان مهربان، دنیای آرام در جمع خانواده بزرگ هلال احمر گفت: وقتی کار ارزشمند و مهم هلال احمری ها با نیروی جوانی همراه شود آن وقت لذت تلاش ها بیشتر می شود. این خیلی مهم است که هلال احمر در سنین نوجوانی و جوانی که  انسان انرژی زیاد، قلب صاف و پاک و مصفا دارد و می تواند با تلاش مضاعف به مردم خدمت کند،  آن ها را آموزش می دهد تا آماده خدمات رسانی به مردم شوند.

دکتر روحانی با اشاره فعالیت چشم گیر جوانان جمعیت هلال احمر در ایام نوروز تصریح کرد: در ایام نوروز نیروهای جوان جمعیت هلال احمر در سازمان جوانان که مسافران نوروزی را راهنمایی می کردند با یک دنیا انرژی به صحنه آمده بودند و فعالیت زیبایی داشتند و این نکته در بازدید از پایگاه های نوروزی جمعیت هلال احمر کاملا مشهود بود.

وی در سخنانی به اهمیت پرداخت بیشتر به سازمان جوانان هلال احمر اشاره کرد و گفت: داوطلب بودن یک ویژگی بسیار مهم است و در این جمعیت به خصوص در بخش جوانان این موضوع به خوبی مشاهده می شود.

رئیس جمهور در این خصوص افزود: در سازمان جوانان هلال احمر، جوانان ابتدا مهارت های زندگی را می آموزند و می توانند از این آموزه ها در زندگی، آینده خود و کشور بهره ببرند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور حوزه جوانان در فعالیت های بین المللی بیان کرد: این نیروی جوان باید آموزش های امدادی را فرا بگیرد و همین طور با زبان های کشورهای دیگر آشنا شود تا بتوان از آنها در عرصه های بین المللی نیز استفاده کرد.

دکتر روحانی در ادامه با اشاره به اهمیت پرداخت به جوانان در کاهش معضلات اجتماعی و از بین بردن خشونت اظهار کرد: با روی صحنه آوردن جوانان و ارائه آموزش های درست، خشونت در میان جوانان و در نهایت در جامعه به میزان بسیاری کاهش پیدا می کند.

وی همچنین تاکید کرد: نسل جوان ماندگار است و می تواند فضای جامعه را آرام کند و کار شما در جمعیت هلال احمر موجب آرامش در جامعه می شود.

دکتر روحانی همچنین از مسئولان جمعیت هلال احمر گسترده تر شدن و توسعه فعالیت جوانان را خواستار شد و در این خصوص بیان کرد: جوانی که به دیگری کمک کند و ایثار را یادبگیرد بر جامعه بسیار تاثیر گذار است و در همین راستا از جمعیت هلال احمر انتظار می رود با برنامه ریزی مدون به گونه ای عمل کند که سال آینده تعداد اعضای سازمان جوانان هلال احمر به بیش از ۲ میلیون نفر برسد.

وی در ادامه گفت: شاید ویژگی هلال احمری ها و صلیب سرخ ها بر این مبنا باشد که این جمعیت ها فقط به آلام انسان ها و  بشر نمی نگرند بلکه فارغ از ملیت، نژاد، زبان، مذهب، ایمان و عقیده به هرکس که دچار مشکلی شده است و هر کس که با حادثه ای ناگوار مواجه شده است و هر کس که نیاز به کمک دارد، خدمت رسانی می کند.

وی افزود: داوطلبی، استقلال،غیردولتی بودن و خیرخواه بودن از ویژگی های جمعیت هلال احمر است و این داوطلبی بسیار لذت بخش است.

دکتر روحانی اضافه کرد: حضور هلال احمر ها آرام بخش است، ممکن است حادثه ای نباشد، اما همین که افراد جامعه جمع شما، لباس شما، چادر شما و نشان شما را ببینند، قلب آن ها آرامش پیدا می کند و می دانند کسانی شب را بیدار مانده، صحرا و بیابان را به خانه ترجیح داده، در کوهستان، ساحل، دریا، جاده و بیابان و کویر راه های سخت را می پیمایند تا خود را به گرفتاران برسانند و چقدر لذت بخش است کار شما وقتی جان یک انسان را نجات می دهید، گویی انسانیت را نجات داده اید.

وی همچنین با تقدیر  و تشکر از هلال احمر ایران به‌خاطر تلاش هایی تا امروز برای کمک به مردم یمن داشته است، گفت: متاسفانه برخی تلاش ها بر خلاف همه مقررات بین المللی به مقصد نرسید اما ما باید راه را ادامه داده و برای کمک به مردم یمن فشارهای خود را روی صلیب سرخ جهانی بیشتر کنیم.

 

** موازی کار را از میان بردارید

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با یادآوری این که ایران با معضلات طبیعی فراوانی همچون زلزله، خشکسالی، محیط زیست، ریزگردها و سیل مواجه است، گفت: از طرف دیگر در منطقه ای قرار گرفته ایم که متاسفانه دهها سال است با معضلات فراوانی مواجه است، افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه و حتی شمال آفریقا. در این شرایط هلال احمر رسالت سنگینی بردوش دارد و دولت و مردم آماده کمک هستند و در حوادث مشابهی مردم به خوبی نشان دادند که کمک حال هلال احمر بوده اند.

روحانی با بیان این که باید موازی کاری را از بین ببریم و به دنبال هم افزایی باشیم، تصریح کرد: سازمان جوانان و سازمان امداد و نجات نظایری در وزارت ورزش و جوانان و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد اینها باید از کار موازی اجتناب کنند، بیایید تقسیم کار کنید تا کارهای تکراری انجام نشود.

وی تاکید کرد: در این زمینه در هر سطحی که لازم باشد آمادگی داریم جلسه بگذاریم و بی خود توان و امکانات را تکراری صرف نکنیم.

 

** حضور جوانان در سازمان جوانان هلال احمر را گسترش دهید

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که حضور جوانان در سازمان جوانان هلال احمر بسیار مهم است ، گفت: این سازمان را توسعه دهید، هرچه جوانان داوطلب فراوان تر شود با آموزش هایی که می بینند برای خود ، خانواده و جامعه شان مفید خواهد بود.

روحانی ادامه داد: این مطلب که اعلام شد ایران به نسبت جمعیت بیشترین داوطلب هلال احمر را در جهان دارد ، بسیار مهم است و اگر این شرایط را توسعه دهیم تا به طور مطلق هم در دنیا اول شویم ؛ هم ممکن است و هم مهم.

وی با بیان این که حضور جوانان در این سازمان و یادگیری مهارت های زندگی باعث می شود که اوقات فراغت پر شده و خشونت در جامعه کم شود، افزود: اساس کار هلال احمر خیرخواهی است و کسی که وارد این سازمان می شود ، با این روحیه که روحیه کمک و یاری به جامعه است ، مانوس می شود ، از این رو تحمل ها بالا رفته و انسان مهربان ساخته می شود و این نسل جوان می تواند فضای جامعه را آرام کند.

رییس جمهوری تاکید کرد: عضویت در سازمان هلال احمر از نظر اجتماعی و حتی آرامش سیاسی و مقابله با افراطی گری و خشونت نیز موثر است.

روحانی اعلام کرد: دولت به گسترش سازمان جوانان کمک خواهد کرد و با برنامه ریزی ها ی انجام شده ان شاء الله در سال آینده این سازمان آمار خوشحال کننده تری به ملت ایران می دهد، این برای جامعه بسیار ارزشمند است.

 

** داوطلبی و غیردولتی بودن ویژگی هلال احمر

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در اسلام و منطق انبیاء کمک به انسان ها ، حیوانات و نباتات جایگاه بالایی دارد ، گفت: اولین توسعه ای که پیامبر اکرم (ص) به لشگریان و سپاهش می کند این است که وقتی وارد شهری شدید ، درخت ها را قطع نکنید و اولین توصیه توجه به محیط زیست است.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این همایش تاکید کرد :ما نسبت به زمین هم مسوول هستیم. نباید زمین را آلوده کنیم. وظیفه ما زنده کردن و احیای زمین است. این بخش از مسوولیت با رسالت شما در هلال احمر بسیار نزدیک و گاهی عینا منطبق است.

رییس دولت تدبیر و امید ، داوطلبانه بودن را یکی از ویژگی های جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: از ویژگی های دیگر این جمعیت؛ استقلال ، غیر دولتی بودن و خیرخواهی است.

روحانی ادامه داد: هر کجا پرچم هلال احمر برافراشته شده است ، انسان احساس آرامش می کند و چقدر لذت بخش است آن زمانی که یکی را نجات می دهید که در آن صورت گویی انسانیت را نجات داده اید.

  • دبیر کانون

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی